مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا

مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا

مش AR یک محصول کاربردی و ایده آل در پروژه ها ی عمرانی می باشد. ساختار این توری به این صورت است که از الیاف شیشه ای نوع E و AR تشکیل شد که در برابر قلیا مقاوم می باشد. همچنین این مش دارای پوشش اکریلیک یا SBR می باشد.

در تولید مش ضد قلیا از هیدوکسید آلکانی- کلرید و سولفات استفاده می کنند و این ترکیبات باعث خاصیت ضد قلیای آن می شود که این یک مزیت برای توری بحساب می آید. یکی از مواد تشکیل‌دهنده مش AR زیرکونیا می‌باشد. زیرکونیا موجب افزایش مقاومت قلیایی در کامپوزیت‌های سیمان می‌شود.

ازآنجاکه یکی از روش‌های به‌ روز مسلح‌ سازی دیوارهای غیر سازه‌ای مطابق با پیوست۶ ویرایش چهارم استاندارد  2800_ زلزله پوشش دوطرفه تمام یا بخشی از دیوارها استفاده از توری فایبرگلاس ضدقلیا می‌باشند. استفاده از مش AR که مقاوم به قلیا می‌باشد یکی از الزامات است که امروز این محصول مصرفی معماران و پیمانکاران ساختمان قرار گرفته است.

ویژگی یک مش خوب و با کیفیت چیست؟

  • سبک وزن با ساختار انعطاف پذیر، قابل نصب بر روی سطوح منحنی، شیبدار یا زاویه دار
  • اندازه منظم دهانه های مش، ثبات ابعادی
  • بافت الیاف قوی و پایدار ایجاد یک مش
  • نصب سریع و آسان
  • مقاومت مکانیکی بالا
  • سازگاری آن با انواع پلاستر سیمانی و گچی
  • سازگاری با انواع رزین‌های موجود
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی

مش فایبرگلاس مقاوم در برابر قلیا با کیفیت بالا  به صورت رول هایی با طول ۵۰ متر و ۱۰۰ متر و عرض ۱ متر در وزن های دلخواه: ۴۵ گرم بر متر مربع، ۶۰ گرم بر متر مربع، ۷۵ گرم در متر مربع، ۱۱۰ گرم در متر مربع، ۱۲۵ گرم / متر مربع، ۱۴۵ گرم در متر مربع، ۱۶۰ گرم در متر مربع، و ۲۰۰ گرم در متر مربع همچنین ابعاد چشمه مش: ۵/۲ * ۵/۲ میلی متر، ۳ * ۳ میلی متر، ۴ * ۴ میلی متر، ۵ * ۵ میلی متر، ۱۰ * ۱۰ میلی متر در بازار موجود است.

کاربردهای توری مقاوم به قلیا

عمده فعالیت توری AR در سیمان کاری می باشد، به دلیل اینکه سیمان خود دارای خاصیت قلیایی می باشد و به مرور زمان ممکن است سبب ایجاد ترک در دیوار شود به همین دلیل از توری مش قلیای مقاوم به قلیا استفاده می شود. ازجمله کاربردهای دیگر توری مقاوم به قلیا به شرح زیر می باشد:

  • ترمیم سطوح بتن و درزها و شکاف ها
  • تقویت مواد عایق با پایه قیری
  • تقویت اتصالات و نقاط تلاقی دیوار
  • ایجاد لایه نازک تر ملات و پلاستر در دیوار و کف
  • پیوستگی و یکپارچگی در مصالح
  • افزایش مقاومت خمشی طاق های سقف و گنبدی ها

اجرای توری مش قلیایی

مهم‌ترین نوع اجرا این مش این است که در بین لایه عایق یا پلاستر قرار بگیرد. برای این نوع اجرا لازم است ابتدا نصف ضخامت نهایی لایه را اجرا کرده و مش را با فشار دست و بعد ماله  به داخل پوشش هدایت کرده و فشار داده  سپس الباقی متریال را تا جایی‌ که مش دیده نشود بر روی سطوح اجرا کرده و طبق تحقیقات و آزمایشاتی که بر روی مقاومت کششی مش AR انجام‌شده با کاربرد این مش بر روی سازه‌ها به‌عنوان نگهدارنده بنا و دیوار دیگر نیازی به وال پست فلزی و میلگرد بستر و اتصالات فلزی نیست.

 مراکز تولید توری فایبرگلاس AR

عمده کشور تولید کننده توری فایبر گلاس کشور چین می باشد.

در اخر………

استفاده از مش در سال‌های آتی جزو استانداردهای ساخت‌وساز شده و از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد. در این مقاله به اهمیت استفاده از این مش اشاره شد. در واقع بتن مسلح که ترکیب بتن و میل‌گرد می‌باشد تحمل بار زیاد را ندارد چون مقاومت کششی زیادی ندارد. پس استفاده از توری فایبرگلاس با توجه به مقاومت کششی بسیار بالا و عدم خوردگی آن در ملات در ساختمان‌سازی با گسترش و مصرف بیشتری روبرو خواهد شد. همچنین استفاده از مش AR باعث سرعت بخشیدن به عملیات ساخت‌ وساز و حتی جلوگیری از اتلاف برخی هزینه‌ها و مقرون‌به‌صرفه بودن آن در عملیات ساخت‌ وساز می‌شود.

سایت https://maramo.co.ir در زمینه محصولات توری فایبرگلاس و شیمی ساختمانمی باشد با مراجعه به این سایت می توان با این محصولات آشنایی پیدا کرد.

سوالات متداول

توری مش فایبرگلاس ضد قلیا در کجا بیشترین کاربرد دارد؟

بیشترین کاربرد توری فایبرگلاس در سیمان کاری می باشد به منظور جلوگیری از ترک خوردگی

آیا توری فایبرگلاس در ایران تولید می شود؟

خیر، توری فایبرگلاس محصول کاملا وارداتی است.

5/5 - (61 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *