نمایشگاه جهاد کالا

نمایشگاه جهاد کالا

این نمایشگاه که در 25 آبان 1401  با حضور برخی از اعضای هیأت‌مدیره، معاونان و مدیران بانک آینده و نیز برخی مسئولان اقتصادی کشور افتتاح شد. بانک های مختلف  با دایر کردن باجه دائمی و غرفه‌ای ویژه ضمن انجام خدمات متنوع بانکی، با این رویداد بزرگ، همراهی می‌ کند و این یک نمایشگاه دائمی است.

طرح ملی «جهاد کالا» با هدف حمایت از کالای ایرانی در تمامی ۳۱ استان کشور اجرایی خواهد شد. جهاد کالا بستری به منظور خرده و عمده فروشی کالای تولید شده توسط کسب و کارها و کارآفرینان داخل کشور است تا از این طریق بتوانند به مخاطبان، خریداران و تامین کنندگان ایرانی دسترسی پیدا کرده و کالای تولید ملی و خدمات ویژه ارائه کنند.

همچنین جهاد کالا مرجعی تخصصی برای نقد، بررسی، مقایسه و فروش اینترنتی کالا در کشور ایران نیز می باشد و مخاطبان می توانند با داشتن اطلاعات جامع و کامل، دست به انتخاب بزنند. جهت تسهیل خرید و یافتن سریع کالای مورد نظر راه اندازی شده و خریداران از هر نقطه ای از ایران باشند می توانند از این سایت خرید انجام دهند. ویژگی متمایز سامانه جهاد کالا نسبت به سایر سایت های خرید محصولات خانگی این است که تمام محصولات ارائه شده در جهادکالا ساخت ایران است.

راه های ارتباط برای همکاری تولیدکنندگان

هزاران محصول با کیفیت ایرانی توسط جهاد کالا با همکاری تولید کنندگان و تامین کنندگان اصلی این محصولات در بیش از 500 دسته مختلف از جمله لوازم برقی، لوازم منزل، پوشاک و… ارائه شده است. به نظر می رسد سامانه جهاد کالا زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت ایجاد شده باشد، با این حال در سامانه هیچ نامی از این سازمان ذکر نشده است.

اهداف نمایشگاه جهاد کالا

  • ارتباط مستقیم بین تولیدکنند و مصرف کننده
  • آشنایی مردم با آخرین تولیدات و محصولات جدید
  • افزایش تنوع انتخاب
  • ایجاد فضای رقابتی
  • دسترسی راحت به کالاهای مورد نیاز
  • امکان خرید محصولات داخلی به صورت اقساطی

در خصوص تولیدکنندگان محصولات ایرانی باید میان حمایت عام دولت که به معنای محیط کسب وکار کم مانع و کم هزینه، تسهیل دیوان سالاری ها و مجوزها، کاهش فساد و ثبات اقتصاد کلان (تورم، نرخ ارز، نرخ سود و…) است، با حمایت خاص دولت که باید فقط نصیب بنگاه های با عملکرد تولیدی و صادراتی برجسته و بهره ور در رشته فعالیت های مزیت دار یا راهبردی شود، تمایز قائل شد؛ مانند وضع معافیت های مالیاتی یا دیوارهای تعرفه ای موقت، اعطای یارانه سود تسهیلاتی یا یارانه فروش در نمایشگاه های خارجی و اعتبار صادراتی و امثالهم.

5/5 - (21 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *