اپوکسی پشت سنگ

توری اپوکسی پشت سنگ

رزین اپوکسی نوعی چسب بر پایه اپوکسی که برای چسباندن توری پشت سنگ استفاده می‌شود. این اپوکسی ۲ جزئی است و با پارت B خود هاردنر مخلوط شده و تور فایبرگلاس را به پشت سنگ می‌چسباند.

اپوکسی محصولی کاملاً شفاف و شیشه‌ای و بی رنگ می‌باشد که باعث استحکام‌ بخشی سنگ شده و تمامی ترک‌های مویی شکاف‌های سنگ را پر کرده که هنگام ساب سنگ خرد نشود. اپوکسی رقیق بوده و نفوذپذیری بسیار بالایی دارد از اپوکسی در فرآوری انواع سنگ‌های مرمر مرمریت و تراورتن استفاده می‌شود.

کاربرد اپوکسی پشت سنگ

از کاربرد اپوکسی پشت سنگ می توان به مقاومت آن به اشعه یووی، چسبندگی بسیار بالا و نفوذپذیری عالی اشاره کرد. اپوکسی توری سنگ را برای چسباندن توری پشت سنگ در مرحله فرآوری استفاده می‌کنند. چسب اپوکسی قطعات سنگ را به‌خوبی می‌چسبانند و باعث انسجام سنگ می‌شود. اپوکسی پشت سنگ نباید زرد شود باید توری فایبرگلاس را به‌خوبی به پشت سنگ بچسباند و بعد از خشک شدن از سنگ جدا نشود.

این محصول را به‌ جز در مرحله فراوری در برش سنگ سایزینگ سنگ و جلا دهی سنگ استفاده می‌کنند. هدف کلی از اپوکسی سنگ استحکام‌ بخشی اتصال قطعات ترمیم و از بین بردن ترک ها و زیبایی و جلا سنگ می‌باشد.

زمانی ‌که در کارخانجات تولید و فرآوری سنگ، سنگ را اره کرده و به ‌صورت صفحه یا اسلب در می‌آورند، طبق این عملیات خلل و فرج ترک و شکاف‌هایی در سنگ ایجاد می‌شود. در مرحله ساب زنی و کالیبره کردن ممکن است قطعات سنگ از هم جدا شده و موجب شکستگی و گسستگی سنگ شود که با استفاده از اپوکسی سنگ این منافذ و حفره‌ها پر می‌شود و اپوکسی در آن‌ها نفوذ کرده و باعث استحکام و عدم گسستگی سنگ می‌شود.

تور مش فایبرگلاس به‌تنهایی به سنگ نمی‌چسبد برای چسباندن توری از اپوکسی توری سنگی استفاده می‌کنند که اپوکسی توری سنگ چسبندگی بسیار بالایی را با مش فایبرگلاس دارد. این تور باعث می‌شود قطعات سنگ انسجام خوبی پیدا کنند.

اپوکسی توری سنگ ضد آب بوده و مانع نفوذ رطوبت پس رشد قارچ باکتری و کپک‌ها در پشت سنگ می‌شود. اپوکسی توری سنگ در واکنش با مصالح ساختمان شرکت نمی‌کند پس خوردگی در آن به وجود نمی‌آید.

 اپوکسی توری سنگ باعث افزایش عمر مفید سنگ می‌شود. چسب اپوکسی پشت سنگ چسبندگی و نفوذ پذیری فوق‌العاده‌ای دارد.

چسب سنگ اپوکسی چسبندگی بسیار عالی بین قطعات سنگ ایجاد می‌کنند. چسب سنگ اپوکسی در برابر عوامل جوی (آب گرما و سرما) مقاومت بسیار بالایی دارد. چسب سنگ اپوکسی در برابر اسیدها مقاومت بالایی دارد.

چسب سنگ اپوکسی قابلیت برشکاری  سنباده خوری و حتی رنگ‌پذیری را دارد. چسب سنگ اپوکسی ترک‌ها و شکاف‌ها را پر و تامین می‌کند.

چسب سنگ اپوکسی چسب‌های اپوکسی صنعتی چسب اپوکسی ضد اسید و چسب اپوکسی با ویسکوزیته بالا دسته‌بندی می‌شود.

4.9/5 - (135 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *