توری پشت سنگ

تور پشت سنگ در فرآوری سنگ

کارخانه‌های فراوری سنگ برای افزایش استحکام‌ سنگ، از توری پشت سنگ استفاده می‌کنند. این توری چشمه ها (سایزها یا روزنه ها) و گرماژهای متنوعی دارد که متناسب با نوع سنگ انتخاب میشود.
برای سنگ‌های سالم، تور با گرماژ ۶۵ گرم و چشمه 3 در 3 میلیمتر که با اپوکسی استفاده می‌شود که برای کارخانه‌داران هم به‌صرفه می‌باشد. یکی از محصولات شیمی ساختمان که در این کارخانه ها مصرف میشود اپوکسی است.

اما برای سنگ‌های شکسته (خرد شده) و استحکام کمتری نسبت به سنگهای سالم دارند و دارای رگه‌هایی هستند بهتر است که توری با سایز 4 در 4 میلیمتر و گرماژ 75 گرم و توری 7 در 9 میلیمتر که در بازار به آن توری دابل هم گفته می‌شود باز با گرماژ ۷۵ گرم استفاده شود.
کارخانه‌داران سنگ برای تولید و فرآوری سنگ‌های معدنی و ساختمانی مثل مرمر، مرمریت و کریستال از توری پشت سنگ فایبرگلاس استفاده می‌کنند. همچنین برای صادرات باتوجه به تجربه ای که کسب کرده اند، باید از این نوع توری مخصوص سنگ استفاده کنند.
کیفیت سنگ‌های کارخانه داران بسیار بالاست چون مدیران خط تولید در کارخانه‌های سنگ در خط تولید از بهترین متریال برای فرآوری سنگ استفاده می‌کنند تا بتوانند به دیگر کشورها صادر کنند.

کاربرد توری پشت سنگ

کاربرد توری پشت سنگ در سنگ‌های فراوری شده که برای نمای داخلی و نمای خارجی ساختمان است استفاده میشود. باکیفیت‌ترین و مناسب‌ترین سنگ‌ها را خریداران می‌توانند از کارخانه‌های سنگ اصفهان، کارخانه‌های سنگ شهرک صنعتی شمس‌آباد و کارخانه‌های سنگ محمودآباد اصفهان خریداری کنند.
استفاده از توری پشت سنگ در کارخانه‌های سنگ از جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های فرآوری سنگ می‌باشد که باکیفیت‌ترین سنگ را برای مصرف داخلی و صادرات فرآوری می‌کنند. این سنگها معمولا به کشورهای ایتالیا اسپانیا پرتغال ترکیه چین و یونان صادر می‌شود.
صنعت سنگ در ایران بیزینسی است که تولید و صادرات محصولات معدنی همچون سنگ را به کارخانه‌داران سپرده تا آنها با در نظر گرفتن هدف توسعه و تنوع محصولات جوابگوی مشتریان خود در سراسر ایران و دیگر کشورها باشند.

مراحل نصب توری پشت سنگ با اپوکسی

کارخانه‌داران سنگ‌های فراوری شده با اپوسی و توری را با توجه به کیفیت رنگ و نوع فرآوری قیمت‌گذاری می‌کنند.
کارخانه‌های سنگ، توری پشت سنگ را با در نظر گرفتن متراژ سنگ به‌صورت طولی برش می‌دهند. در مرحله بعد با چسب اپوکسی به سنگ چسبانده میشود. سپس با کاردک اپوکسی را روی توری پخش می‌کنند تا اپوکسی به‌ تور بچسبد.
حال در بعضی از کارخانه‌های سنتی آن را روی گاری گذاشته و در دمای محیط مخصوصا تابستان که دمای مناسبی برای خشک شدن اپوکسی است می‌گذراند و اپوکسی بعد از ۸ ساعت خشک می‌شود و برای ساب آماده می‌شود.
در برخی دیگر از کارخانه‌های سنگ بعد از چسباندن توری پشت سنگ آن را روی گاری گذاشته و با کوره‌های گرمایشی از بالا به سنگ گرمای حرارت داده و باعث خشک شدن اپوکسی می‌شود.
در بعضی از کارخانه‌های سنگ هم کوره‌های طبقاتی وجود دارد که بعد از چسباندن توری فایبر گلاس مرحله به مرحله داخل کوره‌ها رفته و به آن گرما تابیده می‌شود و در انتهای خط سنگ خشک شود.

5/5 - (74 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *