رزین اپوکسی آبستره

رزین اپوکسی آبستره

رزین اپوکسی آبستره، رزین ۲ جزئی نیمه غلیظ و کاملاً شفاف می‌باشد. منظور از ۲ جزئی این هست که پارت A که  اپوکسی هست با پارت B که هاردنر هست به نسبت ۱ به ۲ مخلوط شده و بر روی سطح موردنظر چوب نئوپان ریخته می‌شود.

این رزین نیمه غلیظ و کاملاً شفاف می‌باشد بعد از ریختن روی سطح پخش‌شده ولی از کناره‌ها لبریز نمی‌شود. با خمیر رنگ‌ها و جوهرهای اپوکسی که به رنگ‌های مختلف هستند مخلوط شده و طرح‌ها و بافت‌های بسیار زیبایی را به اپوکسی بی‌رنگ می‌دهند.

یکی از بهترین این محصولات، رزین اپوکسی مارامو است که با اضافه شدن ۲ افزودنی ضد حباب و آنتی ید از دیگر مزیت‌های این اپوکسی می‌باشد که اول حباب آن به‌راحتی خارج‌شده و بر روی سطح می‌آید و آنتی‌ یدی آن مانع زرد شدگی آن می‌شود.

این محصول در آب حل نمی‌شود و یا حتی ضد آب هم می‌باشد. به دلیل خواص شیمیایی رزین اپوکسی این محصول از مقاومت بالایی برخوردار است و حتی ضد خش نیز می‌باشد.

این رزین برای رنگ گرفتن قابل ترکیب با خمیر رنگ‌های جوهرهای اپوکسی و رنگ‌های پودری می‌باشد. برای ترکیب رنگ رزین آبستره، از رنگ‌های جوهری پایه الکلی هم استفاده می‌کنند. به دلیل اینکه الکل کلا مخرب آن هست پیشنهاد نمی‌شود ولی درعوض جوهرهای پایه اپوکسی رنگ دهی بالایی دارد.

مطلب مرتبط: اپوکسی زیورآلات

مزایای رزین اپوکسی آبستره

از مزایای رزین اپوکسی آبستره میتوان به مقرون‌به‌صرفه بودن و استحکام اپوکسی بالا اشاره کرد. برای اضافه کردن رنگ‌ها بهتر است که با پارت A اپوکسی مخلوط شوند چون بافت یکنواختی پیدا کرده و دمای اپوکسی را با ترکیب و آمیختن بالا نمی‌برد.

خمیر رنگ‌های اپوکسی بافت بسیار خوبی به اپوکسی می‌دهند. پوشانندگی بالایی دارند که در نهایت می‌تواند در پایان کار، بافت کف دریا و یا موج‌های دریا را به ما بدهند. این رنگ‌ها ترنسپرنت بوده یعنی نور گذر هستند و اپوکسی را کدر نمی‌کند. تکنیک آبستره خلق یک آثار هنری است که بی‌نهایت با ارزش است.

جمع بندی

با یک محصول کاملاً صنعتی، هنری را خلق کردیم که عمق بصری لطیف و بسیار زیبایی دارد. رنگ آبی پودری یا خمیری و رنگ خمیری سفید به‌علت این‌که چگالی بیشتری دارد در تکنیک کف دریا و موج آب بسیار کاربردی هستند. به‌ علت چسبندگی بسیار بالا و تکنیک استفاده از سشوار و یا شعله خمیر رنگ سفید در کنار خمیر رنگ آبی جلوه بسیار زیبایی از موج دریا را نمود می‌کند. برای کسب اطلاع از کاربردهای دیگر آ« در صنعت سنگ، مطلب اپوکسی پشت سنگ را مطالعه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *